Témakörök
-
2
-
2.1 A Canvas komponens
BETEKINTÉS -
2.2 A Z-order kezelése több Canvas segítségével
BETEKINTÉS -
2.3 A UI elemek méretezése Canvas Scaler komponenssel
BETEKINTÉS -
2.4 További alapvető UGUI komponensek
BETEKINTÉS -
2.5 Vizuális és interakciós UGUI elemek
-
2.6 UI elemek pozicionálása, Rect Transform
-
2.7 Horgonyzás értelmezése
-
2.8 További Rect Transform funkciók
-
-
3
-
3.1 Címszöveg elkészítése
-
3.2 A címszöveg formázása
-
3.3 A címszöveg háttér létrehozása
-
3.4 A cím véglegesítése
-
3.5 Menü háttér beállítása
-
3.6 Panel elem létrehozása
-
3.7 Az összetett Window prefab kialakítása
-
-
4
-
4.1 Az első gomb elkészítése
-
4.2 A gomb grafika beállítása
-
4.3 A gomb szöveg formázása
-
4.4 Navigációs gomb elkészítése
-
4.5 Gombok pozicionálása layout komponens segítségével
-
4.6 A beállítások képernyő véglegesítése
-
4.7 Hibajavítás a Prefab hierarchiában
-
4.8 Az alsó navigációs sáv kialakítása
-
-
5
-
5.1 A projekt előkészítése animációk létrehozására
-
5.2 Az ablak előtűnés animáció
-
5.3 Gombnyomás animáció
-
-
6
-
6.1 Új ablak létrehozása a meglévő elemekből
-
6.2 Ismerkedés a Sliderrel
-
6.3 Checkbox UI elem létrehozása
-
6.4 A hangbeállítások képernyő véglegesítése
-
-
7
-
7.1 Nehézség választó néhány kattintással
-
7.2 A dropdown UI elem
-
7.3 A dropdown testreszabása
-
7.4 A lenyíló lista formázása
-
7.5 A dropdown és a grafika képernyő véglegesítése
-
-
8
-
8.1 Alap navigáció ablakok közt
-
8.2 Animáció bevárás async metódusok segítségével
-
8.3 Szkriptek hibajavítása, async megoldás átgondolása
-
8.4 Navigáció kipróbálása, finomhangolás
-
8.5 Az MV(CSILLAG) architektúra megvalósítása
-
8.6 Generikus gombkezelés szkript
-
8.7 A generikus szkript alkalmazása
-
8.8 Menüben vissza gomb elkészítése
-
8.9 A beállítások menü befejezése
-
-
9
-
9.1 A projekt felkészítése a több jelenetre
-
9.2 Az ablak cím testreszabása
-
9.3 Főmenü gombok létrehozása
-
9.4 A kilépés gomb bekötése
-
9.5 A főmenü navigáció implementálása
-
9.6 Navigáció a főmenübe
-
9.7 A betöltés képernyő elkészítése
-
9.8 A betöltő képernyő implementálása a jelenet navigációhoz
-
9.9 A betöltés képernyő integrálása és tesztelése
-
9.10 Projektfájlok rendszerezése
-
-
10
-
10.1 A jelenet előkészítése a már meglévő UI elemek használatára
-
10.2 A pontszám kijelző slider elkészítése
-
10.3 A pontszám kijelző díszítése
-
10.4 A pontszám kijelzés logika implementálása
-
10.5 A felmerülő hibák javítása a kódban
-
10.6 A szünet menü elkészítése
-
10.7 Szünet menü logika implementálása
-
10.8 Szünet menü gombok implementálása
-
10.9 Az elkészült menü bekötése
-
10.10 A játékmenet szüneteltetés implementálása
-
-
11
-
11.1 A jelenet előkészítése
-
11.2 A pontszám listaelem elkészítése
-
11.3 Listaelem szövegek hozzáadása
-
11.4 Ismerkedés a ScrollView UI elemmel
-
11.5 A ScrollView használata dinamikus listákkal
-
11.6 A ScrollView formázása
-
11.7 A Game Over ablak elkészítése
-
11.8 Az Input Field vezérlő megismerése
-
11.9 Az Input Field formázása
-
11.10 A Game Over ablak véglegesítése
-
-
12
-
12.1 Fejezet_A Game Over ablak UI logika implementációja_A játék vége logika frissítése
-
12.2 A Game Over ablak bekötése
-
12.3 A UI és a játékbeli Time Scale függetlenítése
-
12.4 A Game Over ablak logika implementálása
-
12.5 Az elkészült Game Over ablak logika integrálása a játékba
-
12.6 Game Over ablak hibakeresés
-
12.7 Navigáció a főmenübe
-
-
13
-
13.1 Fejezet_A high score rendszer megvalósítása_Alap adat és menedzser osztályok létrehozása
-
13.2 Pontszámok betöltése a Json.NET könyvtár segítségével
-
13.3 Pontszám mentés logika
-
13.4 Pontszám listaelem implementálása
-
13.5 A pontszám lista implementációja
-
13.6 A hiányzó menü navigációk megvalósítása
-
13.7 Listakezelés kitekintés: az EnhancedScroller asset bemutatása
-
-
14
-
14.1 Az implementáció átgondolása
-
14.2 A beállítások modell osztály létrehozása
-
14.3 A beállítások betöltése és mentése
-
14.4 A beállítíások mentésének kezelése
-
14.5 A dropdown adatkötés implementálása
-
14.6 A slider adatkötés megvalosítása
-
14.7 Az egyszerű toggle adatkötés implementáció
-
14.8 Az összetett toggle groupok kezelése
-
14.9 A toggle group implementáció kiegészítése
-
14.10 Az első modell-vezérlő adatkötés implementálása
-
14.11 A vezérlők bekötése a grafika és a hang beállítások képernyőn
-
14.12 A nehézség választó toggle group adatkötés megvalósítása
-
14.13 Hangbeállítások érvényesítése a játékban
-
14.14 A játék nehézség implementálása
-
14.15 A grafikai beállítások bekötése
-
14.16 Hibakeresés(KETTŐSPONT) szkript futtatási sorrend definiálása
-
-
15
-
15.1 A lokalizáció megvalósításának alapkoncepciója
-
15.2 Lokalizációs fájlok létrehozása
-
15.3 Lokalizációs fájl betöltés logika
-
15.4 A lokalizációs szöveg összekötése a nézettel
-
15.5 A lokalizációs megoldás integrálása a játékba
-
15.6 Lokalizáció a gyakorlatban(KETTŐSPONT) I2 Localization asset
-
-
16
-
16.1 Fejezet_UI optimalizáció_Hogyan és mit optimalizáljunk egy UI-on(KÉRDŐJEL)
-
16.2 UI kirajzolás elemzése a Frame Debugger segítségével
-
16.3 Sprite atlas készítése a UI-hoz
-
-
17
-
17.1 Összefoglalás_Végszó
-
-
18
-
Unity UI Tesztkérdések
-
Oktató
-
Fülöp Ádám
GlovEye alapító/játékfejlesztő
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökinformatikus mesterszakos hallgatója vagyok, a GlovEye projekt vezetője és szoftverfejlesztője. Az innováció iránti érdeklődésem végig jelen volt egyetemi éveim alatt: értem el sikereket bankkártyák használatát biztonságosabbá tévő banki innovációval, megálmodtam egy innovatív, kiterjesztett valóságot alkalmazó marketingeszközt, továbbá újszerű élményt nyújtó videojátékokat fejlesztettem.
Ez a tanfolyam a Unity tanulási útvonal része
Ne vedd meg külön!