5. Unity UI
10.499
Ft/hó*

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

Tovább a vásárlásra
10.499
Ft/hó*

Szerezd meg ezt és több száz másik tananyagot, NETAcademia Standard előfizetéssel!

Tovább a vásárlásra

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

  • 30 napos pénzvisszafizetési garancia
  • Korlátlan elérés, akárhonnan, akármikor
  • Tanulj első kézből a területükön elismert szakemberektől

5. Unity UI

Ezen a kurzuson a már korábban elkészített játék felhasználói felületének a kialakításán fogunk dolgozni. Bemutatjuk a Unity UI eszköztárát, és megtanuljuk, hogyan jeleníthetünk meg szöveges és egyéb UI elemeket, illetve hogyan pozícionálhatjuk őket.

0
(0)
7,5 óra
Közepes

  • 3.1 Címszöveg elkészítése
  • 3.2 A címszöveg formázása
  • 3.3 A címszöveg háttér létrehozása
  • 3.4 A cím véglegesítése
  • 3.5 Menü háttér beállítása
  • 3.6 Panel elem létrehozása
  • 3.7 Az összetett Window prefab kialakítása

  • 4.1 Az első gomb elkészítése
  • 4.2 A gomb grafika beállítása
  • 4.3 A gomb szöveg formázása
  • 4.4 Navigációs gomb elkészítése
  • 4.5 Gombok pozicionálása layout komponens segítségével
  • 4.6 A beállítások képernyő véglegesítése
  • 4.7 Hibajavítás a Prefab hierarchiában
  • 4.8 Az alsó navigációs sáv kialakítása

  • 5.1 A projekt előkészítése animációk létrehozására
  • 5.2 Az ablak előtűnés animáció
  • 5.3 Gombnyomás animáció

  • 6.1 Új ablak létrehozása a meglévő elemekből
  • 6.2 Ismerkedés a Sliderrel
  • 6.3 Checkbox UI elem létrehozása
  • 6.4 A hangbeállítások képernyő véglegesítése

  • 7.1 Nehézség választó néhány kattintással
  • 7.2 A dropdown UI elem
  • 7.3 A dropdown testreszabása
  • 7.4 A lenyíló lista formázása
  • 7.5 A dropdown és a grafika képernyő véglegesítése

  • 8.1 Alap navigáció ablakok közt
  • 8.2 Animáció bevárás async metódusok segítségével
  • 8.3 Szkriptek hibajavítása, async megoldás átgondolása
  • 8.4 Navigáció kipróbálása, finomhangolás
  • 8.5 Az MV(CSILLAG) architektúra megvalósítása
  • 8.6 Generikus gombkezelés szkript
  • 8.7 A generikus szkript alkalmazása
  • 8.8 Menüben vissza gomb elkészítése
  • 8.9 A beállítások menü befejezése

  • 9.1 A projekt felkészítése a több jelenetre
  • 9.2 Az ablak cím testreszabása
  • 9.3 Főmenü gombok létrehozása
  • 9.4 A kilépés gomb bekötése
  • 9.5 A főmenü navigáció implementálása
  • 9.6 Navigáció a főmenübe
  • 9.7 A betöltés képernyő elkészítése
  • 9.8 A betöltő képernyő implementálása a jelenet navigációhoz
  • 9.9 A betöltés képernyő integrálása és tesztelése
  • 9.10 Projektfájlok rendszerezése

  • 10.1 A jelenet előkészítése a már meglévő UI elemek használatára
  • 10.2 A pontszám kijelző slider elkészítése
  • 10.3 A pontszám kijelző díszítése
  • 10.4 A pontszám kijelzés logika implementálása
  • 10.5 A felmerülő hibák javítása a kódban
  • 10.6 A szünet menü elkészítése
  • 10.7 Szünet menü logika implementálása
  • 10.8 Szünet menü gombok implementálása
  • 10.9 Az elkészült menü bekötése
  • 10.10 A játékmenet szüneteltetés implementálása

  • 11.1 A jelenet előkészítése
  • 11.2 A pontszám listaelem elkészítése
  • 11.3 Listaelem szövegek hozzáadása
  • 11.4 Ismerkedés a ScrollView UI elemmel
  • 11.5 A ScrollView használata dinamikus listákkal
  • 11.6 A ScrollView formázása
  • 11.7 A Game Over ablak elkészítése
  • 11.8 Az Input Field vezérlő megismerése
  • 11.9 Az Input Field formázása
  • 11.10 A Game Over ablak véglegesítése

  • 12.1 Fejezet_A Game Over ablak UI logika implementációja_A játék vége logika frissítése
  • 12.2 A Game Over ablak bekötése
  • 12.3 A UI és a játékbeli Time Scale függetlenítése
  • 12.4 A Game Over ablak logika implementálása
  • 12.5 Az elkészült Game Over ablak logika integrálása a játékba
  • 12.6 Game Over ablak hibakeresés
  • 12.7 Navigáció a főmenübe

  • 13.1 Fejezet_A high score rendszer megvalósítása_Alap adat és menedzser osztályok létrehozása
  • 13.2 Pontszámok betöltése a Json.NET könyvtár segítségével
  • 13.3 Pontszám mentés logika
  • 13.4 Pontszám listaelem implementálása
  • 13.5 A pontszám lista implementációja
  • 13.6 A hiányzó menü navigációk megvalósítása
  • 13.7 Listakezelés kitekintés: az EnhancedScroller asset bemutatása

  • 14.1 Az implementáció átgondolása
  • 14.2 A beállítások modell osztály létrehozása
  • 14.3 A beállítások betöltése és mentése
  • 14.4 A beállítíások mentésének kezelése
  • 14.5 A dropdown adatkötés implementálása
  • 14.6 A slider adatkötés megvalosítása
  • 14.7 Az egyszerű toggle adatkötés implementáció
  • 14.8 Az összetett toggle groupok kezelése
  • 14.9 A toggle group implementáció kiegészítése
  • 14.10 Az első modell-vezérlő adatkötés implementálása
  • 14.11 A vezérlők bekötése a grafika és a hang beállítások képernyőn
  • 14.12 A nehézség választó toggle group adatkötés megvalósítása
  • 14.13 Hangbeállítások érvényesítése a játékban
  • 14.14 A játék nehézség implementálása
  • 14.15 A grafikai beállítások bekötése
  • 14.16 Hibakeresés(KETTŐSPONT) szkript futtatási sorrend definiálása

  • 15.1 A lokalizáció megvalósításának alapkoncepciója
  • 15.2 Lokalizációs fájlok létrehozása
  • 15.3 Lokalizációs fájl betöltés logika
  • 15.4 A lokalizációs szöveg összekötése a nézettel
  • 15.5 A lokalizációs megoldás integrálása a játékba
  • 15.6 Lokalizáció a gyakorlatban(KETTŐSPONT) I2 Localization asset

  • 16.1 Fejezet_UI optimalizáció_Hogyan és mit optimalizáljunk egy UI-on(KÉRDŐJEL)
  • 16.2 UI kirajzolás elemzése a Frame Debugger segítségével
  • 16.3 Sprite atlas készítése a UI-hoz

  • 17.1 Összefoglalás_Végszó

  • Unity UI Tesztkérdések

Az oktatóról

Fülöp Ádám
GlovEye alapító/játékfejlesztő

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökinformatikus mesterszakos hallgatója vagyok, a GlovEye projekt vezetője és szoftverfejlesztője. Az innováció iránti érdeklődésem végig jelen volt egyetemi éveim alatt: értem el sikereket bankkártyák használatát biztonságosabbá tévő banki innovációval, megálmodtam egy innovatív, kiterjesztett valóságot alkalmazó marketingeszközt, továbbá újszerű élményt nyújtó videojátékokat fejlesztettem.