5. Unity UI
Ezen a kurzuson a már korábban elkészített játék felhasználói felületének a kialakításán fogunk dolgozni. Bemutatjuk a Unity UI eszköztárát, és megtanuljuk, hogyan jeleníthetünk meg szöveges és egyéb UI elemeket, illetve hogyan pozícionálhatjuk őket.
-
2.1 A Canvas komponens
Betekintés ingyen
-
2.2 A Z-order kezelése több Canvas segítségével
Betekintés ingyen
-
2.3 A UI elemek méretezése Canvas Scaler komponenssel
Betekintés ingyen
-
2.4 További alapvető UGUI komponensek
Betekintés ingyen
- 2.5 Vizuális és interakciós UGUI elemek
- 2.6 UI elemek pozicionálása, Rect Transform
- 2.7 Horgonyzás értelmezése
- 2.8 További Rect Transform funkciók
- 3.1 Címszöveg elkészítése
- 3.2 A címszöveg formázása
- 3.3 A címszöveg háttér létrehozása
- 3.4 A cím véglegesítése
- 3.5 Menü háttér beállítása
- 3.6 Panel elem létrehozása
- 3.7 Az összetett Window prefab kialakítása
- 4.1 Az első gomb elkészítése
- 4.2 A gomb grafika beállítása
- 4.3 A gomb szöveg formázása
- 4.4 Navigációs gomb elkészítése
- 4.5 Gombok pozicionálása layout komponens segítségével
- 4.6 A beállítások képernyő véglegesítése
- 4.7 Hibajavítás a Prefab hierarchiában
- 4.8 Az alsó navigációs sáv kialakítása
- 5.1 A projekt előkészítése animációk létrehozására
- 5.2 Az ablak előtűnés animáció
- 5.3 Gombnyomás animáció
- 6.1 Új ablak létrehozása a meglévő elemekből
- 6.2 Ismerkedés a Sliderrel
- 6.3 Checkbox UI elem létrehozása
- 6.4 A hangbeállítások képernyő véglegesítése
- 7.1 Nehézség választó néhány kattintással
- 7.2 A dropdown UI elem
- 7.3 A dropdown testreszabása
- 7.4 A lenyíló lista formázása
- 7.5 A dropdown és a grafika képernyő véglegesítése
- 8.1 Alap navigáció ablakok közt
- 8.2 Animáció bevárás async metódusok segítségével
- 8.3 Szkriptek hibajavítása, async megoldás átgondolása
- 8.4 Navigáció kipróbálása, finomhangolás
- 8.5 Az MV(CSILLAG) architektúra megvalósítása
- 8.6 Generikus gombkezelés szkript
- 8.7 A generikus szkript alkalmazása
- 8.8 Menüben vissza gomb elkészítése
- 8.9 A beállítások menü befejezése
- 9.1 A projekt felkészítése a több jelenetre
- 9.2 Az ablak cím testreszabása
- 9.3 Főmenü gombok létrehozása
- 9.4 A kilépés gomb bekötése
- 9.5 A főmenü navigáció implementálása
- 9.6 Navigáció a főmenübe
- 9.7 A betöltés képernyő elkészítése
- 9.8 A betöltő képernyő implementálása a jelenet navigációhoz
- 9.9 A betöltés képernyő integrálása és tesztelése
- 9.10 Projektfájlok rendszerezése
- 10.1 A jelenet előkészítése a már meglévő UI elemek használatára
- 10.2 A pontszám kijelző slider elkészítése
- 10.3 A pontszám kijelző díszítése
- 10.4 A pontszám kijelzés logika implementálása
- 10.5 A felmerülő hibák javítása a kódban
- 10.6 A szünet menü elkészítése
- 10.7 Szünet menü logika implementálása
- 10.8 Szünet menü gombok implementálása
- 10.9 Az elkészült menü bekötése
- 10.10 A játékmenet szüneteltetés implementálása
- 11.1 A jelenet előkészítése
- 11.2 A pontszám listaelem elkészítése
- 11.3 Listaelem szövegek hozzáadása
- 11.4 Ismerkedés a ScrollView UI elemmel
- 11.5 A ScrollView használata dinamikus listákkal
- 11.6 A ScrollView formázása
- 11.7 A Game Over ablak elkészítése
- 11.8 Az Input Field vezérlő megismerése
- 11.9 Az Input Field formázása
- 11.10 A Game Over ablak véglegesítése
- 12.1 Fejezet_A Game Over ablak UI logika implementációja_A játék vége logika frissítése
- 12.2 A Game Over ablak bekötése
- 12.3 A UI és a játékbeli Time Scale függetlenítése
- 12.4 A Game Over ablak logika implementálása
- 12.5 Az elkészült Game Over ablak logika integrálása a játékba
- 12.6 Game Over ablak hibakeresés
- 12.7 Navigáció a főmenübe
- 13.1 Fejezet_A high score rendszer megvalósítása_Alap adat és menedzser osztályok létrehozása
- 13.2 Pontszámok betöltése a Json.NET könyvtár segítségével
- 13.3 Pontszám mentés logika
- 13.4 Pontszám listaelem implementálása
- 13.5 A pontszám lista implementációja
- 13.6 A hiányzó menü navigációk megvalósítása
- 13.7 Listakezelés kitekintés: az EnhancedScroller asset bemutatása
- 14.1 Az implementáció átgondolása
- 14.2 A beállítások modell osztály létrehozása
- 14.3 A beállítások betöltése és mentése
- 14.4 A beállítíások mentésének kezelése
- 14.5 A dropdown adatkötés implementálása
- 14.6 A slider adatkötés megvalosítása
- 14.7 Az egyszerű toggle adatkötés implementáció
- 14.8 Az összetett toggle groupok kezelése
- 14.9 A toggle group implementáció kiegészítése
- 14.10 Az első modell-vezérlő adatkötés implementálása
- 14.11 A vezérlők bekötése a grafika és a hang beállítások képernyőn
- 14.12 A nehézség választó toggle group adatkötés megvalósítása
- 14.13 Hangbeállítások érvényesítése a játékban
- 14.14 A játék nehézség implementálása
- 14.15 A grafikai beállítások bekötése
- 14.16 Hibakeresés(KETTŐSPONT) szkript futtatási sorrend definiálása
- 15.1 A lokalizáció megvalósításának alapkoncepciója
- 15.2 Lokalizációs fájlok létrehozása
- 15.3 Lokalizációs fájl betöltés logika
- 15.4 A lokalizációs szöveg összekötése a nézettel
- 15.5 A lokalizációs megoldás integrálása a játékba
- 15.6 Lokalizáció a gyakorlatban(KETTŐSPONT) I2 Localization asset
- 16.1 Fejezet_UI optimalizáció_Hogyan és mit optimalizáljunk egy UI-on(KÉRDŐJEL)
- 16.2 UI kirajzolás elemzése a Frame Debugger segítségével
- 16.3 Sprite atlas készítése a UI-hoz
- 17.1 Összefoglalás_Végszó
- Unity UI Tesztkérdések
Az oktatóról
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökinformatikus mesterszakos hallgatója vagyok, a GlovEye projekt vezetője és szoftverfejlesztője. Az innováció iránti érdeklődésem végig jelen volt egyetemi éveim alatt: értem el sikereket bankkártyák használatát biztonságosabbá tévő banki innovációval, megálmodtam egy innovatív, kiterjesztett valóságot alkalmazó marketingeszközt, továbbá újszerű élményt nyújtó videojátékokat fejlesztettem.