Feltaláltunk valamit. Kevésbé nagyképűen: rájöttünk valamire

Elsőre sokkolónak tűnhet ez a tényadat, de valódi tény, hogy a hagyományos tantermi, és hagyományos élő online oktatás 90%-a sallang. Kimértük stopperrel.

A megingathatatlan bizonyítékot azok az újonnan elkészített tanfolyamok jelentik, amelyek az új módszertannak köszönhetően a tizedére estek össze - azonos beltartalommal! Ilyen például az SQL-lekérdezések futtatása, ami két nap helyett 90 perc lett. 

 

Azonos hasznos tartalommal!

 

Nézzünk néhány jellegzetes sallangtípust, amikkel a XXI. században abszolúte feleslegesen töltjük az időnket, amikor hagyományos, élő oktatáson veszünk részt (tantermi vagy online). 

  • Még várunk tíz percet a későkre! (ezt minden egyes alkalommal kivárjuk)
  • Először fél-egy óra bemutatkozási kör anekdotázással, amit senki nem jegyez meg
  • Gyors (negyed-félórás) “szintfelmérés”, amit a tanár utána nem vesz figyelembe a tanfolyam során
  • Bár a tanfolyam leírásából kiderül, mégis másfél órát töltünk egy pépété mellett, hogy a tanár elmondhassa, miről lesz szó a tanfolyamon

Előfordul, hogy a sok süketelés akár az egész első alkalmat elviszi anélkül, hogy érdemben hozzákezdenénk ahhoz, amiért tanfolyamra mentünk.

És amikor végre belekezdünk:

  • Tisztán gyakorlati dolgoknak jó előre megnézzük pépétén fél órában az “elméletét” - a fél társaság bealszik 💤
  • Az egyik gyakorlat az egyik hallgatónál nem sikerül, a tanár odamegy, és fél órán keresztül tolja az ő egerét, a többiek addig várnak
  • Az oktatóval együtt nézzük, amint egy telepítőprogram másfél órán keresztül “húzza a csíkot”
  • Nem működik az ezmegaz, a csoport megpróbálja közösen kitalálni, mi lehet a hiba oka
  • A csoport összevárja egymást, a lassúak akár negyed-fél órával is később végeznek egy gyakorlattal, mint a “pengék”. 

A rengeteg sallang és a megállt idő miatt roppant nehéz odafigyelni, a társaság fele szép csendben Facebookozik, de azért “odafigyel”. Ekkor megy le a tanulásuk hatásfoka nullára.

 

És mi ezt vettük fel videóra! 😀😀😀

 

Ugye, hogy ennek véget kellett vetni? Ugye, hogy ezeket a videókat el kell tüntetni?

Itt érkeztünk el egy érdekes ponthoz. Mi már tavaly félévkor kimértük, tudatosítottuk, hogy hagyományos tanfolyamainkban a sallang (ugyanúgy, mint bárki máséban a piacon) 90%. És innentől nem voltunk rá valami nagyon büszkék. Ezért akartuk eltünteni őket.

Amivel azonban nem számoltunk, az a hallgatóinkban intuitíve kialakut “megérzés”, hogy jó-jó, kicsit lassú, de érzésre maximum a fele a sallang. Ami a mi szemünkben már vállalhatatlan, az külső szemlélő számára még mindig hiánypótló, tartalmas és hasznos.

Kiderült, hogy a régi tanfolyamainkat nagyon sokan szeretik úgy, ahogy vannnak. Sosem mérték stopperrel a “hasznosanyag-tartalmat”, érzésre pedig nem 90% a “veszteségráta”, hanem 30-40%.

 

Pedig de.

 

Ezért akartuk eltüntetni ezeket - de ti nem akartátok. Végül a régi tanfolyamokat vissza kellett hoznunk a sírból, de mindegyiknek a címébe beleírtuk zárójelben, hogy (classic), ezzel mutatva, hogy ezek régiek, és más módszertan szerint készültek.

Ami pedig az új tanfolyamokat illeti: hatalmas élmény másfél óra alatt végignézni, és megérteni 10-12 óra anyagát! Igazi agyrobbanás! 

Ha túl gyors, lassítsd le, vagy állítsd meg. Ha meg túl lassú, gyorsítsd fel. Ha valamiről lemaradtál, menj vissza. Ha valamit nem értesz, kérdezd meg ott helyben! Nem hagyunk egyedül!

És van még egy óriási különbség a sallangmentes, új tananyag javára: amikor majd valóban szükséged lesz arra, amit már “megtanultál” (de persze részleteiben már nem emlékszel rá), ebben a tananyagban garantáltan, és gyorsan meg fogod találni! Nem kell többé “bináris kereséssel” (=össze-vissza tekergetés) megtalálni, amit már egyszer tudod, hogy tudtál.

 

Ez az utunk. Ehhez kérünk mindenkitől támogatást.