C++ Dungeon Crawler 2. rész - PDCurses rendering
Ereszkedjünk még mélyebbre a sötét tárnákban, mi baj lehet? Ezt találod, ha lemerészkedsz velünk: ASCII (terminal/konzol) megjelenítés, CMake használata, PDCurses alapú ASCII rendering engine implementációja
- PDCurses áttekintés, funkcionalitás
- CMake telepítése
- CMake script írása
- CMake futtatása
- PDCurses letöltés és buildelés
- PDCurses dependencia projektbe integrálása
- VSCode library keresés konfigurálása
- CMake zero warning policy
- Új rendering motor létrehozása
- PDCurses inicializálás kódból
- VSCode CMake debug konfigurációja
- Játéktér inicializálása
- PDCurses dokumentációk
- Játéktér kirajzolása
- Játéktér további panelek kirajzolása
- Kirajzoló függvény kiemelése
- Kezdő játékállapot kirajzolása
- Splash screen kirajzolása
- Előző játékállapot használata kirajzoláskor
- Pálya kirajzolása
- Játékos mozgatás PDCursesben
- Pálya végének kezelése
- Kirajzolás optimalizálása
Az oktatóról
Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.