C++ Dungeon Crawler 1. rész - bevezetés + alap játékmotor
Ingyenes

Szerezd meg ezt a tananyagot ingyen!

Ingyenes beiratkozás

  • Korlátlan elérés, akárhonnan, akármikor
  • Tanulj első kézből a területükön elismert szakértőktől!

C++ Dungeon Crawler 1. rész - bevezetés + alap játékmotor

Nádai Levente 70-es szintű C++ varázslónk egy ASCII grafikájú Roguelike dungeon crawler játék fejlesztésének titokzatos ösvényein vezet végig. Íme az első rész, ingyenesen!

5.0
(3)
2,5 óra
Közepes

  • Projekt áttekintés
  • G++ letöltése (MinGW)
  • G++ telepítése (MinGW)
  • G++ konfigurációja (MinGW)
  • Visual Studio Code telepítése, hello world C++
  • Játékmotor áttekintés, funkcionalitás
  • Projekt felépítés, konfiguráció
  • Project VSCode futtatás
  • Projekt fájlok elhelyezése, GameEngine
  • Project build és futtatás
  • Game Engine fukcionalitás
  • Alapvető kirajzolás
  • Alapvető felhasználói beviteli eseménykezelés
  • Haladó felhasználói beviteli eseménykezelés
  • Kirajzolás javítása
  • Időkezelés a játékszimulációban
  • Játék állapot kezelése
  • Teljes projekt build konfiguráció
  • Pálya kirajzolása
  • Pálya és győzelmi feltétel kezelés
  • Pálya véletlenszerűsítése
  • Játék állapotkezelő OOP viselkedés
  • Játék állapotkezelő bekötése a motorba
  • Render hibák javítása új állapotkezelővel
  • Játék kirajzolómotor OOP viselkedés
  • Alap játékmotor cleanup

Vélemények

5.0
István

C++ Dungeon Crawler 1. rész - bevezetés + alap játékmotor értékelése

+Nagyon király ! -Kicsit gyors +High skill! --Több magyarázat jó lett volna, célok megfogalmazása, kifejtése. Pl. Miért válasszuk szét a rendert az enginetől, miért jó az állapotgép, ilyesmi. +Motiváló

Zoltan

Köszönet az értékes, mégis ingyenesen elérhető tartalomért

Nagy élmény volt végigmenni a fejlesztési lépéseken, nagyon tetszett, hogy az előadó hangosan gondolkodik, így általában lehet követni mi miért történik. Azért volt pár kivétel, pl a c++ fordító a javasolt letöltési helyen már nem elérhető (persze keresővel nem tartott sokáig megtalálni), kód írás közben volt ahol a Visual Code hibát jelzett nekem miközben az előadónál rendben levőnek tűnt minden, később derült ki hogy neki sem fog lefordulni a program, de addigra én már észrevettem a hibát, és a neten keresgélve megtaláltam milyen szintaktikai vagy egyéb hibát vétettünk. Az első refaktorálás nekem követhetetlen volt, jó lett volna picit részletesebb magyarázat a konvenciókról, az elérendő állapotról mondjuk egy blokk diagramm, miért így szedjük szét fájlokra a kódot, mire törekszünk a hpp és cpp fájl párok kialakításánál, stb. Lehetséges, hogy az én hiányosságaim miatt volt ez a rész kevésbé érthető, nem is vettem figyelembe az értékelésnél, mert ahogy előbb is írtam, összességében nagy élmény volt számomra végigmenni a bemutatott lépéseken.

Hunor

Nagyon meg vagyok elegedve.Gratulalok

Nagyon megvagyok elegedve a tanfolyammal.

Az oktatóról

Nádai Levente
Szoftverfejlesztő, oktató

Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.