C++ Dungeon Crawler 1. rész - bevezetés + alap játékmotor
Nádai Levente 70-es szintű C++ varázslónk egy ASCII grafikájú Roguelike dungeon crawler játék fejlesztésének titokzatos ösvényein vezet végig. Íme az első rész, ingyenesen!
- Projekt áttekintés
- G++ letöltése (MinGW)
- G++ telepítése (MinGW)
- G++ konfigurációja (MinGW)
- Visual Studio Code telepítése, hello world C++
- Játékmotor áttekintés, funkcionalitás
- Projekt felépítés, konfiguráció
- Project VSCode futtatás
- Projekt fájlok elhelyezése, GameEngine
- Project build és futtatás
- Game Engine fukcionalitás
- Alapvető kirajzolás
- Alapvető felhasználói beviteli eseménykezelés
- Haladó felhasználói beviteli eseménykezelés
- Kirajzolás javítása
- Időkezelés a játékszimulációban
- Játék állapot kezelése
- Teljes projekt build konfiguráció
- Pálya kirajzolása
- Pálya és győzelmi feltétel kezelés
- Pálya véletlenszerűsítése
- Játék állapotkezelő OOP viselkedés
- Játék állapotkezelő bekötése a motorba
- Render hibák javítása új állapotkezelővel
- Játék kirajzolómotor OOP viselkedés
- Alap játékmotor cleanup
Vélemények
C++ Dungeon Crawler 1. rész - bevezetés + alap játékmotor értékelése
+Nagyon király ! -Kicsit gyors +High skill! --Több magyarázat jó lett volna, célok megfogalmazása, kifejtése. Pl. Miért válasszuk szét a rendert az enginetől, miért jó az állapotgép, ilyesmi. +Motiváló
Köszönet az értékes, mégis ingyenesen elérhető tartalomért
Nagy élmény volt végigmenni a fejlesztési lépéseken, nagyon tetszett, hogy az előadó hangosan gondolkodik, így általában lehet követni mi miért történik. Azért volt pár kivétel, pl a c++ fordító a javasolt letöltési helyen már nem elérhető (persze keresővel nem tartott sokáig megtalálni), kód írás közben volt ahol a Visual Code hibát jelzett nekem miközben az előadónál rendben levőnek tűnt minden, később derült ki hogy neki sem fog lefordulni a program, de addigra én már észrevettem a hibát, és a neten keresgélve megtaláltam milyen szintaktikai vagy egyéb hibát vétettünk. Az első refaktorálás nekem követhetetlen volt, jó lett volna picit részletesebb magyarázat a konvenciókról, az elérendő állapotról mondjuk egy blokk diagramm, miért így szedjük szét fájlokra a kódot, mire törekszünk a hpp és cpp fájl párok kialakításánál, stb. Lehetséges, hogy az én hiányosságaim miatt volt ez a rész kevésbé érthető, nem is vettem figyelembe az értékelésnél, mert ahogy előbb is írtam, összességében nagy élmény volt számomra végigmenni a bemutatott lépéseken.
Nagyon meg vagyok elegedve.Gratulalok
Nagyon megvagyok elegedve a tanfolyammal.
Az oktatóról
Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.