Játszani mindenki szeret.

Szerintünk programozni is!

A Scratch egy elsősorban gyerekeknek kifejlesztett programozási nyelv, de messze nem csak a gyerekeknek jelent szórakozást. Alapvetően az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést a programozás iránt és bárki könnyedén elsajátíthassa a szükséges algoritmizálási alapismereteket

Teszi mindezt egy nagyon könnyen kezelhető felületen, böngészőben, ingyenesen. Drag-and-drop módszerrel játékokat, animációkat készíthetünk, rengeteg, már kész projektből meríthetünk ötletet, mivel a webes felület nem csak a fejlesztéshez szükséges eszközöket biztosítja, hanem más felhasználók által írt játékok belső motorjába is betekinthetünk.



A tananyagunkban egy gyümölcs-elkapós játékot építünk fel az elejétől a végéig, nagy hangsúlyt fektetve a Scratch eszközeinek megismerésére. Így miután elkészítettétek az első játékot, rögtön ugorhattok is neki a következőnek, hiszen minden eszköz részletes bemutatásra kerül. 

A Scratch egy objektumorientált programozási nyelv, így aki most ismerkedik a programozással, annak az itt megszerzett alapismeretek és gondolkodásmód nagy hasznára lehet akkor is, ha később Java, C# vagy mondjuk Python fejlesztő szeretne lenni.

A Scratch tehát remek móka bárkinek. Gondolj bele, mennyire menő, hogy pillanatok alatt játszhatsz egy saját, általad programozott játékkal!

Csapjunk bele!

  1. 1
    • Bevezetés

  2. 2
    • 1. Mi is az a Scratch

    • 2. Fejlesztői felület bemutatása

    • 3. Szereplők és hátterek

    • 4. Egy program indítása

    • 5. Kinézet

    • 6. A Koordináta rendszer

    • 7. Játék előkészítése

    • 8. Algoritmus fogalma - Mozgások Scratchben

    • 9. Elágazás

    • 10. Mindig ciklus

    • 11. Változók bevezetése

    • 12. Műveletek és a véletlenszám generálás

    • 13. Elöltesztelő ciklus

    • 14. Változók gyakorlatibb használata

    • 15. Egy logikai művelt bemutatása

    • 16. Listák

    • 17. Blokkok bevezetése

    • 18. A blokkokról részletesen

    • 19. Randomizálás, új gyümölcs bevezetése

    • 20. Paraméter átadás

    • 21. Paraméter átadásról részletesen

    • 22. Üzenet küldés

    • 23. Összegzés előkészítése

    • 24. Összegzés

    • 25. Megszámlálás

    • 26. Még egy-két üzenet

Értékelések

5 csillagbesorolás

tothzsolt

Zsolt Toth

Nagyon szuper

5 csillagbesorolás

Falling fruits

Hammer Peter

Köszönöm a filmet. Bár használtam már a Scratch-et, de nem nyerte el a tetszésem. Ez a film meghozta a kedvem a program használatához. Részletes, alapos, ért...

Több megjelenítése

Köszönöm a filmet. Bár használtam már a Scratch-et, de nem nyerte el a tetszésem. Ez a film meghozta a kedvem a program használatához. Részletes, alapos, érthető a magyarázat. Jó lenne, ha továbbra is megtekinthető lenne ingyenesen.

Kevesebb megjelenítése
5 csillagbesorolás

Scratch

Kun László

Nagyon hasznos volt a kisebb hibák ellenére is!

Nagyon hasznos volt a kisebb hibák ellenére is!

Kevesebb megjelenítése
5 csillagbesorolás

Értékelés

Lajosné Mátyus

Jó hogy kaptam segítséget az előttem álló feladatokhoz.

Jó hogy kaptam segítséget az előttem álló feladatokhoz.

Kevesebb megjelenítése

Oktató

  • Kristóf Barczay

    Barczay Kristóf

    Java szamuráj

    Programtervező informatikusként és matematika informatika szakos tanárként is végeztem az ELTE-n. A munkám jó részét a tananyagok készítése mellett az oktatás határozza meg. A Training360-nál Java mentorként tevékenykedem, míg középiskolában matematikát és informatikát tanítok. Scratch programozással kezdetben egyetemen kezdtem foglalkozni, majd több nyáritáborban is igyekeztem megtanítani Scratchen keresztül a programozás és algoritmizálás alapjait gyerekeknek.