10.499
Ft/hó*

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

Tovább a vásárlásra
10.499
Ft/hó*

Szerezd meg ezt és több száz másik tananyagot, NETAcademia Standard előfizetéssel!

Tovább a vásárlásra

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

  • 30 napos pénzvisszafizetési garancia
  • Korlátlan elérés, akárhonnan, akármikor
  • Tanulj első kézből a területükön elismert szakemberektől

Játék a programozás - Scratch

Ismerd meg a Scratch-et, készíts velünk gyümölcs-elkapós játékot drag-and-drop módszerrel, és alkoss önállóan!

5.0
(5)
1,5 óra
Kezdő

Mit fogsz tanulni?


Játszani mindenki szeret. Szerintünk programozni is!

A Scratch egy elsősorban gyerekeknek kifejlesztett programozási nyelv, de messze nem csak a gyerekeknek jelent szórakozást. Alapvetően az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést a programozás iránt és bárki könnyedén elsajátíthassa a szükséges algoritmizálási alapismereteket.

Teszi mindezt egy nagyon könnyen kezelhető felületen, böngészőben, ingyenesen. Drag-and-drop módszerrel játékokat, animációkat készíthetünk, rengeteg, már kész projektből meríthetünk ötletet, mivel a webes felület nem csak a fejlesztéshez szükséges eszközöket biztosítja, hanem más felhasználók által írt játékok belső motorjába is betekinthetünk.

A tananyagunkban egy gyümölcs-elkapós játékot építünk fel az elejétől a végéig, nagy hangsúlyt fektetve a Scratch eszközeinek megismerésére. Így miután elkészítettétek az első játékot, rögtön ugorhattok is neki a következőnek, hiszen minden eszköz részletes bemutatásra kerül.

A Scratch egy objektumorientált programozási nyelv, így aki most ismerkedik a programozással, annak az itt megszerzett alapismeretek és gondolkodásmód nagy hasznára lehet akkor is, ha később Java, C# vagy mondjuk Python fejlesztő szeretne lenni.

A Scratch tehát remek móka bárkinek. Gondolj bele, mennyire menő, hogy pillanatok alatt játszhatsz egy saját, általad programozott játékkal!

  • Bevezetés

  • 1. Mi is az a Scratch
  • 2. Fejlesztői felület bemutatása
  • 3. Szereplők és hátterek
  • 4. Egy program indítása
  • 5. Kinézet
  • 6. A Koordináta rendszer
  • 7. Játék előkészítése
  • 8. Algoritmus fogalma - Mozgások Scratchben
  • 9. Elágazás
  • 10. Mindig ciklus
  • 11. Változók bevezetése
  • 12. Műveletek és a véletlenszám generálás
  • 13. Elöltesztelő ciklus
  • 14. Változók gyakorlatibb használata
  • 15. Egy logikai művelt bemutatása
  • 16. Listák
  • 17. Blokkok bevezetése
  • 18. A blokkokról részletesen
  • 19. Randomizálás, új gyümölcs bevezetése
  • 20. Paraméter átadás
  • 21. Paraméter átadásról részletesen
  • 22. Üzenet küldés
  • 23. Összegzés előkészítése
  • 24. Összegzés
  • 25. Megszámlálás
  • 26. Még egy-két üzenet

Vélemények

5.0
Marian Zita

Scratch

Nagyon tetszett.

Mátyus

Értékelés

Jó hogy kaptam segítséget az előttem álló feladatokhoz.

Peter

Falling fruits

Köszönöm a filmet. Bár használtam már a Scratch-et, de nem nyerte el a tetszésem. Ez a film meghozta a kedvem a program használatához. Részletes, alapos, érthető a magyarázat. Jó lenne, ha továbbra is megtekinthető lenne ingyenesen.

László

Scratch

Nagyon hasznos volt a kisebb hibák ellenére is!

Toth

tothzsolt

Nagyon szuper

Az oktatóról

Bárczay Kristóf
Java szamuráj

Programtervező informatikusként és matematika informatika szakos tanárként is végeztem az ELTE-n. A munkám jó részét a tananyagok készítése mellett az oktatás határozza meg. A Training360-nál Java mentorként tevékenykedem, míg középiskolában matematikát és informatikát tanítok. Scratch programozással kezdetben egyetemen kezdtem foglalkozni, majd több nyáritáborban is igyekeztem megtanítani Scratchen keresztül a programozás és algoritmizálás alapjait gyerekeknek.