Játék a programozás - Scratch
Ismerd meg a Scratch-et, készíts velünk gyümölcs-elkapós játékot drag-and-drop módszerrel, ésa alkoss önállóan!
Mit fogsz tanulni?
Játszani mindenki szeret. Szerintünk programozni is!
A Scratch egy elsősorban gyerekeknek kifejlesztett programozási nyelv, de messze nem csak a gyerekeknek jelent szórakozást. Alapvetően az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést a programozás iránt és bárki könnyedén elsajátíthassa a szükséges algoritmizálási alapismereteket.
Teszi mindezt egy nagyon könnyen kezelhető felületen, böngészőben, ingyenesen. Drag-and-drop módszerrel játékokat, animációkat készíthetünk, rengeteg, már kész projektből meríthetünk ötletet, mivel a webes felület nem csak a fejlesztéshez szükséges eszközöket biztosítja, hanem más felhasználók által írt játékok belső motorjába is betekinthetünk.
A tananyagunkban egy gyümölcs-elkapós játékot építünk fel az elejétől a végéig, nagy hangsúlyt fektetve a Scratch eszközeinek megismerésére. Így miután elkészítettétek az első játékot, rögtön ugorhattok is neki a következőnek, hiszen minden eszköz részletes bemutatásra kerül.
A Scratch egy objektumorientált programozási nyelv, így aki most ismerkedik a programozással, annak az itt megszerzett alapismeretek és gondolkodásmód nagy hasznára lehet akkor is, ha később Java, C# vagy mondjuk Python fejlesztő szeretne lenni.
A Scratch tehát remek móka bárkinek. Gondolj bele, mennyire menő, hogy pillanatok alatt játszhatsz egy saját, általad programozott játékkal!
- Bevezetés
- 1. Mi is az a Scratch
- 2. Fejlesztői felület bemutatása
- 3. Szereplők és hátterek
- 4. Egy program indítása
- 5. Kinézet
- 6. A Koordináta rendszer
- 7. Játék előkészítése
- 8. Algoritmus fogalma - Mozgások Scratchben
- 9. Elágazás
- 10. Mindig ciklus
- 11. Változók bevezetése
- 12. Műveletek és a véletlenszám generálás
- 13. Elöltesztelő ciklus
- 14. Változók gyakorlatibb használata
- 15. Egy logikai művelt bemutatása
- 16. Listák
- 17. Blokkok bevezetése
- 18. A blokkokról részletesen
- 19. Randomizálás, új gyümölcs bevezetése
- 20. Paraméter átadás
- 21. Paraméter átadásról részletesen
- 22. Üzenet küldés
- 23. Összegzés előkészítése
- 24. Összegzés
- 25. Megszámlálás
- 26. Még egy-két üzenet
Vélemények
Scratch
Nagyon tetszett.
Falling fruits
Köszönöm a filmet. Bár használtam már a Scratch-et, de nem nyerte el a tetszésem. Ez a film meghozta a kedvem a program használatához. Részletes, alapos, érthető a magyarázat. Jó lenne, ha továbbra is megtekinthető lenne ingyenesen.
Scratch játék programozás
Nagyon jól nyomon követhető, érdekes, alaposan elmagyarázott, jól prezentált tanfolyam. Nagyon tetszett a bemutatott játék elkészítésének a menete, a videók jól átgondolt felépítése. Köszönöm!
tothzsolt
Nagyon szuper
Scratch
Nagyon hasznos volt a kisebb hibák ellenére is!
Értékelés
Jó hogy kaptam segítséget az előttem álló feladatokhoz.
Az oktatóról
Programtervező informatikusként és matematika informatika szakos tanárként is végeztem az ELTE-n. A munkám jó részét a tananyagok készítése mellett az oktatás határozza meg. A Training360-nál Java mentorként tevékenykedem, míg középiskolában matematikát és informatikát tanítok. Scratch programozással kezdetben egyetemen kezdtem foglalkozni, majd több nyáritáborban is igyekeztem megtanítani Scratchen keresztül a programozás és algoritmizálás alapjait gyerekeknek.