Játék a programozás - Scratch
10.499
Ft/hó*

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

Tovább a vásárlásra
10.499
Ft/hó*

Szerezd meg ezt és több száz másik tananyagot, NETAcademia Standard előfizetéssel!

Tovább a vásárlásra

*egy összegben fizetendő 125.988 Ft/év

  • 30 napos pénzvisszafizetési garancia
  • Korlátlan elérés, akárhonnan, akármikor
  • Tanulj első kézből a területükön elismert szakemberektől!l

Játék a programozás - Scratch

Ismerd meg a Scratch-et, készíts velünk gyümölcs-elkapós játékot drag-and-drop módszerrel, és alkoss önállóan!

5.0
(4)
1,5 óra
Kezdő

Mit fogsz tanulni?


Játszani mindenki szeret. Szerintünk programozni is!

A Scratch egy elsősorban gyerekeknek kifejlesztett programozási nyelv, de messze nem csak a gyerekeknek jelent szórakozást. Alapvetően az a célja, hogy felkeltse az érdeklődést a programozás iránt és bárki könnyedén elsajátíthassa a szükséges algoritmizálási alapismereteket.

Teszi mindezt egy nagyon könnyen kezelhető felületen, böngészőben, ingyenesen. Drag-and-drop módszerrel játékokat, animációkat készíthetünk, rengeteg, már kész projektből meríthetünk ötletet, mivel a webes felület nem csak a fejlesztéshez szükséges eszközöket biztosítja, hanem más felhasználók által írt játékok belső motorjába is betekinthetünk.

A tananyagunkban egy gyümölcs-elkapós játékot építünk fel az elejétől a végéig, nagy hangsúlyt fektetve a Scratch eszközeinek megismerésére. Így miután elkészítettétek az első játékot, rögtön ugorhattok is neki a következőnek, hiszen minden eszköz részletes bemutatásra kerül.

A Scratch egy objektumorientált programozási nyelv, így aki most ismerkedik a programozással, annak az itt megszerzett alapismeretek és gondolkodásmód nagy hasznára lehet akkor is, ha később Java, C# vagy mondjuk Python fejlesztő szeretne lenni.

A Scratch tehát remek móka bárkinek. Gondolj bele, mennyire menő, hogy pillanatok alatt játszhatsz egy saját, általad programozott játékkal!

  • Bevezetés

  • 1. Mi is az a Scratch
  • 2. Fejlesztői felület bemutatása
  • 3. Szereplők és hátterek
  • 4. Egy program indítása
  • 5. Kinézet
  • 6. A Koordináta rendszer
  • 7. Játék előkészítése
  • 8. Algoritmus fogalma - Mozgások Scratchben
  • 9. Elágazás
  • 10. Mindig ciklus
  • 11. Változók bevezetése
  • 12. Műveletek és a véletlenszám generálás
  • 13. Elöltesztelő ciklus
  • 14. Változók gyakorlatibb használata
  • 15. Egy logikai művelt bemutatása
  • 16. Listák
  • 17. Blokkok bevezetése
  • 18. A blokkokról részletesen
  • 19. Randomizálás, új gyümölcs bevezetése
  • 20. Paraméter átadás
  • 21. Paraméter átadásról részletesen
  • 22. Üzenet küldés
  • 23. Összegzés előkészítése
  • 24. Összegzés
  • 25. Megszámlálás
  • 26. Még egy-két üzenet

Vélemények

5.0
Peter

Falling fruits

Köszönöm a filmet. Bár használtam már a Scratch-et, de nem nyerte el a tetszésem. Ez a film meghozta a kedvem a program használatához. Részletes, alapos, érthető a magyarázat. Jó lenne, ha továbbra is megtekinthető lenne ingyenesen.

Toth

tothzsolt

Nagyon szuper

László

Scratch

Nagyon hasznos volt a kisebb hibák ellenére is!

Mátyus

Értékelés

Jó hogy kaptam segítséget az előttem álló feladatokhoz.

Az oktatóról

Bárczay Kristóf
Java szamuráj

Programtervező informatikusként és matematika informatika szakos tanárként is végeztem az ELTE-n. A munkám jó részét a tananyagok készítése mellett az oktatás határozza meg. A Training360-nál Java mentorként tevékenykedem, míg középiskolában matematikát és informatikát tanítok. Scratch programozással kezdetben egyetemen kezdtem foglalkozni, majd több nyáritáborban is igyekeztem megtanítani Scratchen keresztül a programozás és algoritmizálás alapjait gyerekeknek.