C++ Dungeon Crawler 6. rész - Multiplayer part II.
Befejező lépés a szerver és kliens közötti kommunikáció kialakítása, a játékállapotok megfelelő szinkronizációja.
A modul végére az egyjátékos és az egyszerű többjátékos módunkat működésre bírjuk, és számba vesszük a továbbfejlesztési lehetőségeket.
- Többjátékos mód bevezetés
- Új játékállapotok felvétele
- Kapcsolódási állapotok implementációja
- Kapcsolódási állapotok implementációja folytatás
- Kapcsolódási állapotok kirajzolása
- Szerver adatainak kiírása
- Több játékosra való felkészítés
- Több játékos kezeléssel kapcsolatos refactor
- Távoli játékos bevitelkezelése
- Több játékos kezeléssel kapcsolatos refactor folyt
- Játékmotor játék állapot kezelés
- Egyjátékos mód refactor
- Mozgási motor változtatások többjátékos kapcsán
- Játékmotor refactor
- Egyjátékos mód újraüzemelése
- Adatok küldése többjátékos módban
- Játék állapot csomag
- Entitások állapotának küldése
- Entitások állapotának küldése folyt
- Beviteli komponens hálózati küldése
- Beviteli komponens hálózati küldése folyt
- Játékállapot csomag hálózati küldése
- Játékállapot csomag adattal való feltöltése
- Beviteli komponens küldése a hálózaton
- Játékállapot küldés véglegesítése
- Játékállapot csomag kliens oldali kezelése
- Kliens állapotának frissítése
- Játékentitások állapotának frissítése
- Játékentitások állapotának frissítése folyt
- Különböző bevitelek kezelése
- Különböző bevitelek kezelése folyt
- Bevitel konfiguráció
- Játékos bevitelével kapcsolatos hibajavítás
- Új beviteli mód bekötése
- Szerver és kliens beviteli konfigurációja
- Kliens bevitel küldése
- Kliens bevitel csomag
- Kliens bevitel adatok feltöltése
- Kliens bevitel csomag kezelése a szerveren
- Játék vége állapot küldése
- Játék vége állapot kezelése
- Szoba váltással kapcsolatos refactor
- Szoba váltással kapcsolatos pozíció frissítés
- Szoba váltással kapcsolatos hiba javítás
- Kód tisztítás
- Végszó és fejlesztési lehetőségek
- Forráskód
Az oktatóról
Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.