C++ Dungeon Crawler 4. rész - Ütközés érzékelés és harcrendszer
Először az ütközés detekciót vesszük át az entitások között, a játékos és ellenfelek kölcsönhatásait a pályán. Majd jön harcrendszer: a játékos felruházása egy egyszerű közelharci fegyverrel és az ezzel kapcsolatos grafikai és játéklogikai feladatok.
- Ütközés érzékelés
- Játékos ütközése
- Játék objektumok ütközése
- Játék végének kezelése ütközéskor
- Játékentitások létrehozása
- Bevitel és mozgás különválasztása
- Harcrendszer
- Harc komponens
- Közelharci támadás
- Közelharci támadás elszenvedése
- Harc komponens integrálása
- Játékos harci esemény kezelése
- Harcmotor 1 - Előkészítés
- Harcmotor 2 - Játékos kezelése
- Harcmotor 3 - Közelharci támadás kezelése
- Harcmotor 4 - Közelharci támadás kezelése 2
- Harcmotor 5 - Sebzés számolása
- Harcmotor integrációja
- Támadás kirajzolása
- Harc komponens játékoshoz adása
- Harc komponens egyéb objektumokhoz adása
- Legyőzött entitások kitakarítása
- Entitások törlése index alapján
- Játék motor új fázis: cleanup
- Mozgató motor kiegészítése
- Roguelike szabályos font használata
- Forráskód
Az oktatóról
Az állandó munkahely mellett mindig volt valamilyen vállalkozásom, saját cégem. Az itt végzett feladatok kapcsán ismerkedtem meg először a Python nyelvvel, majd kerültem közelebb az IoT világhoz. Több teljesített megrendelés, verseny és hobby projekt közben szedtem magamra Raspberry PI programozásával kapcsolatos tudást. Manapság full-stack fejlesztőként- és technológiai vezetőként Javascript/React frontend, Python web backend, C++ core stacken dolgozom saját vállalkozásban, emellett C++ és Python nyelveket oktatok kezdőtől a haladó szintig.