App! design képzés
Mobilalkalmazás-fejlesztés: felülettervezés és dizájn
Hossz:
20 óra
Az egyes alkalamak
Ár:
55 000 Ft+áfa
ingyenes!
Témakörök
1. Ügyfélkezelés és munkamenet tervezés mobilalkalmazások fejlesztésekor

Előadó: Bobor Szabolcs - fejlesztő  /  projektvezető - Mito

Már a tervezés előtt is át kell gondolni, mire van szükség a sikerhez, működőképességhez. Ezen az órán ügynökségi szemszögből egy valósághű brief alapján jutunk el céltudatosan egy mobil app koncepciójához, terveihez.

- Alapötlet és célcsoport elemzése
- Költség- és idő kalkuláció
- Funkcióírtás: felkészülés a fókuszált fejlesztésre
- Megvalósíthatóság, csapdák, problémamegoldás
- Konkurencia- és piac- és kontextusismeret

2. A koncepciótól a drótváz tervig

Előadó: Kollin Zoltán - UX designer - Mito

Az előző előadáson véglegesített koncepciótervet visszük tovább: a funkciók, folyamatok és navigáció megtervezése után eljutunk az appunk fő képernyőinek drótváz szintű kidolgozásáig.

- Koncepcióból funkciók, a funkciókból folyamatok
- User flow és navigáció tervezése
- A felülettervezés alapjai: mitől lesz jól használható mobilon?
- Wireframe-ek: képernyők kidolgozása magas és alacsony szinten

3. Az emberi viselkedésre szabjuk az appot

Előadó: Pónya Judit - UX specialista, egyetemi oktató - FatDUX / Szegedi Egyetem

Felhasználói visszajelzés gyűjtése miért és hogyan?
Felhasználói viselkedés vizsgálata, mobil specifikus használati szituációk
Tervezési minták, szokások, tervezési döntési mechanizmus, kontextusfüggés
iPhone vs Android, iPhone vs iPad, gesztusok

4. A mobilszoftver tervezés első lépései

Előadó: Solymosi Tamás - fejlesztő, Ustream

Az első igazán komoly konfliktus a fejlesztésben akkor jöhet el, amikor a felülettervezők átadják a tervet a fejlesztésnek. Fejtörést okozhat, hogy az ötlet nem számol az appot kiszolgáló rendszer sajátosságaival, hardverekkel és folyamatokkal. Az óra célja, hogy bemutassa, hogyan kerülhető el egy lassú, nem reszponzív felület, milyen a technikai struktúrák helyes tervezése.

- Miben más mobilra fejleszteni mint pc-re?
- Szükséges erőforrások, függőségek femérése , lehetséges buktatók        
- A ui/ux design fejlesztői szemmel
- Mobilon sokat használt design patternek, anti-patternek        
- Szekvencia diagrammok  

5. Tipográfia baltával (Brute-force typography)

Előadó: Ferenczi Bálint - frontend dizájner, kutató - Kitchen Budapest

Legritkább esetben fordul elő, hogy a fejlesztés során egy képzett tipográfus áll rendelkezésre a betűk tervezésére és kiválasztására. Az óra az alapoktól felépítve, a klasszikus buktatók ismertetésével jut el egy minden nap használható “cheat-sheet” összeállításához. Szép, ízléses és praktikus betűkészleteket tervezünk.

- Hogyan lesznek pixelekből olvasható szövegek
- Betűtípus választás, fontok keverése, hierarchia kialakítása
- Nem fér ki a gombra? Mobilalkalmazás-specifikus betű problémák
- WYSWYG szerkesztők és betűtípus-katalógusok

6. Konvergens gondolkodás - kulcs az értelmes mobil grafikus felületekhez

Előadó: David Gauquelin - vezető dizájner - Prezi
Angol nyelvű előadás!

A kézzelfogható termékek gombokkal, kapcsolókkal sok mindenben különböznek a mobilképernyős felülettől, de számtalan dologban mégis ugyanúgy működnek. A mindkét területen járatos oktató ezen párhuzam mentén mutatja be, hogyan küzdhetsz meg a magas szintű kihívásokkal a grafikai tervezés során, hogy kerülöd el a nem működő gagyit.

- A felhasználói interfész és az fizikai terméktervezés kapcsolata
- Digitális gondolkodás, a kijelzőre való tervezés sajátosságai
- Konvergencia: miért számít, hogy a felület “kézzelfogható” legyen?
- Fizikai utalások és intuíció a digitális interfészen: hogyan találd meg a jó egyensúlyt?
- A jó UI, a lehető legkevesebb UI
- Esettanulmányok és egy egyszerű alkalmazás vizuális elemeinek elkészítése gyakorlatban

7. A lenyűgöző játékos élmény és az érzelemkeltés

Előadó: Martonosi Tamás - mobilfejlesztő - Carnation

Az okostelefon családtag, amit szeretnek. A szeretethez pedig nem mérnöki pontosság, hanem gyakran inkább érzelmek kellenek. Ezeket elő lehet csalogatni vizuális megoldásokkal, aranyos figurákkal, de egyszerű szerkezeti elemekkel, funkciókkal is. Az óra keretében darabokra bontunk több ilyen megoldást, inspirációt lehet meríteni a jó alkalmazás szerethetővé tételéhez.

- Gamification: jutalmak és eredmények
- Emberi felületek, megszemélyesítés
- Privát szféra
- Motivációs modellek: használatra, visszatérésre, ismétlésre

App! design képzés tanfolyami videók
Elméleti áttekintés, mobilhasználati szokások
59 perc
2012. május 22.
Ötletek átgondolása
76 perc
2012. május 22.
A brieftől eljutottunk a nyitóképernyőig
58 perc
2012. május 24.
Az EB-appunk további képernyői, és amire nem gondoltunk
67 perc
2012. május 24.
Szokások, tudatosság
49 perc
2012. május 31.
Tesztelés, prototípus készítés
62 perc
2012. május 31.
Szükséges erőforrások és függőségek felmérése
74 perc
2012. június 05.
Patternek, anti-patternek
61 perc
2012. június 05.
Olvashatóság, fontcsaládok
67 perc
2012. június 07.
Fontkeverés, Hierarchia/Layout
74 perc
2012. június 07.
Theory and history of design
36 perc
2012. június 12.
Design examples (Photoshop) II.
22 perc
2012. június 12.
Design examples (Photoshop) I.
28 perc
2012. június 12.
Az érzelmek valódiak, a felület digitális
62 perc
2012. június 14.
Mit, miért, hogyan, és mások hogy csinálják?
70 perc
2012. június 14.